مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینان فینتک- 5 مهارت اساسی

مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینان فینتک چیست؟ فینتک در حال حاضر با سرعت بالایی دنیای مالی را برهم‌زده و قرار است بیش از پیش اکوسیستم جهانی را احاطه کند. بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات مالی قبلاً متوجه تهدید کارآفرین و استارتاپ‌های فینتک شده‌اند، اما هنوز به‌اندازه کافی با عملکردها و پیشنهادات بهبودیافته پاسخ نداده‌اند.
مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینان فینتک
مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینان فینتک
در اینجا برخی از مهارت‌هایی که یک کارآفرین فینتک در چنین محیطی به آن‌ها نیاز خواهد داشت آورده‌شده‌است.

مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینان فینتک

  • داشتن پیش‌زمینه در حوزه مالی

اگرچه این کاملاً درست نیست، اما داشتن پیش‌زمینه در حوزه مالی مطمئناً به درک خوبی از نحوه کار این صنعت برای ایجاد پایه‌های شغلی آینده در فینتک کمک می‌کند. کار مستقیم در این زمینه به شما ایده کاملی از کمبودها و مشکلات در سلسله مراتب‌های مختلف می‌دهد.
  • بازاریابی

همانطور که هر کارآفرینی به شما خواهد گفت، بازاریابی نیمی از نبرد است. اشتباه رایجی که بنیانگذاران استارتاپ اغلب مرتکب آن می‌شوند این است که فرض می‌کنند مخاطب ارزش محصول آنها را می‌بیند و می‌شناسد و تشخیص می‌دهد. بازاریابی کمک می‌‌کند تا محصول/خدمت شما را برای دسته‌های مختلف تجزیه کنید، که به نوبه خود می‌‌تواند منجر به راه‌اندازی استارتاپ فینتک شما شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه پیشنهادات خود را به بهترین شکل بیان کنید، باید کسی را پیدا کنید که این کار را انجام دهد.
  • توسعه کسب‌وکاری

این نیمی دیگر از مشغله‌های کارآفرینان فینتک است. به‌عنوان یک استارتاپ، از همان ابتدا برای کسب‌وکار تحت فشار خواهید بود و این به شما بستگی دارد که سرنخ‌ها و کانال‌ها را پیدا کرده و سریع آن‌ها را به موقعیتی برای رشد تبدیل کنید. اگر خدمات شما بهتر از رقبایتان است، باید مطمئن شوید که طرف‌های علاقه‌مند این موضوع را می‌دانند و به سرعت معامله را ببندید. اگر سرنخ‌های شما در قراردادهای طولانی چند ساله با رقبا بسته شده‌باشند، مهم نیست که محصول شما چقدر خوب باشد، به این زودی کسب‌وکار آنها را تضمین نخواهید کرد.
  • مهارت‌های نرم

این‌ها، چیزهابی هستند که نشان دادن آن در رزومه دشوار است، اما مهارت‌های لازم مانند هوش هیجانی، خلاقیت و تفکر چابک می‌تواند در هنگام ایجاد یک استارتاپ فینتک ارزشمند باشد. تصور کنید یک رهبر با هر مهارت فنی، اما قادر به برقراری ارتباط موثر با تیم نیست - یک فاجعه در انتظار رخ دادن! به طور مشابه، ناتوانی در حل مشکلات در گسترش و سازگاری همراه با تغییرات سریع در صنعت فینتک، یک راه مطمئن برای شکست است. مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینان فینتک هیچ کس نمی‌تواند به تنهایی یک یونیکورن فینتک بسازد. مهارت‌های نرم هنگام تأسیس استارتاپ‌های فینتک از پایه (قبل از مقیاس‌پذیر شدن سرویسی که به اثبات می‌رسد)، ضروری است. علاوه بر این، مهارت‌های نرم می‌تواند برای تامین بودجه از سرمایه‌گذاران فرشته و سایر سرمایه‌گذاران کلیدی باشد. از این گذشته، هیچ‌کس نمی‌خواهد روی بنیانگذاری سرمایه‌گذاری کند که دوستشان ندارد.
  • نوآوری و حل مسئله

به عنوان یک کارآفرین، دائماً باید روش‌های خلاقانه‌ای برای حل مشکلاتی که به نظر می‌رسد هرگز از بین نمی‌روند، ارائه دهید. تفکر خارج از چارچوب بسیار مهم است، و اگر مهارت‌های حل مسئله شما به اندازه کافی توسعه نیافته باشد، احتمالاً خود را در محدودیت خواهید دید. از طرف دیگر، اگر عمیقا وارد کار شوید، احتمالا متوجه می‌شوید که مهارت‌های‌تان با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال رشد هستند. پس مهارت‌های مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار فینتکی شامل: پیش زمینه در حوزه های مالی، اصول بازاریابی و بازارسازی، اصول و استراتژی های توسعه ی کسب و کار،مجموعه مهارت های نرک کاربردی کسب و کار و نوآوری در حل مسئله و حل مسئله در بحران می باشد. این اصول شروط لازم برای شروع کسب و کار می باشد. نه شرط کافی!   منبع: https://medium.com/extrapreneurship/what-skills-are-needed-to-be-a-fintech-entrepreneur-fb020749fdf5 گردآوردنده مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینان فینتک : نفیسه نبوی

پیام بگذارید

آخرین مطالب