آیا در حال انجام نوآوری واقعی هستیم یا تئاتر نوآوری راه انداختهایم؟
اصطلاح تئاتر نوآوری ساخته استیوبلنک، اخیرا مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. اصطلاح رایجی که در چرخه تبلیغات به پیک استفاده خود رسیده است اما، معنای واقعی آن چیست؟ آیا ما هم در فضای نوآوری سازمان خود گرفتارش شدهایم یا نه؟!
استفاده از ابزارها و شیوههای نوآوری جز مواردی است که میتوانند سازمان را دچار تئاتر نوآوری کنند. این شیوهها در لین استارتاپ و تفکر طراحی جهت کارآمدی بیشتر به وجود آمدهاند اما استفاده از آنها میتواند مانند تیغ دولبه عمل کند. ابزارهایی مانند استیکی نوت، میزبانی رویدادهای 54 ساعته استارتاپ ویکند، نیم روزه استارتاپ گرایند، هکتون و ... . این ابزارها اگر به درستی و در راستای اهداف مشخص به کار گرفته شوند، ارزش واقعی ایجاد کرده و در فضای واقعی نوآوری گام برداشته میشود اما اگر بی هدف و بدون ترسیم یک مسیر مشخص مورد استفاده قرار گیرند، نه تنها ارزشی در سازمان و جامعه ایجاد نمیکنند بلکه میتوانند فضای تمسخرآمیزی بنام تئاتر نوآوری ایجاد کنند.