بانکهای سنتی، بانکها و شعب آنها در سراسر جهان همه نیازهای مالی ما مانند وام، صدور کارتهای اعتباری، کارتهای نقدی، افتتاح یا بستن حسابهای بانکی، بیمه و غیره را برآورده میکنند.
با این حال، شرکتهای فینتک با ارائه نرمافزارهای نئوبانک با راهحلهای مالی نسل بعدی بیسر و صدا ظاهر شدند.
شرکت های فینتک طیف گستردهای از راه حلهای پرداخت بدون تماس را با استفاده از برنامه های مدیریت پول و نرم افزار پرداخت آنلاین برای مشتریان خود ارائه میدهند.
در سال 2021، اندازه بازار جهانی نئوبانکداری بر اساس مشاهده عالی داده های تحقیقاتی 47.39 میلیارد ارزش داشت. راهکار نئوبانک از سال 2022 تا 2030 با CAGR سالانه 53.4 درصد به رشد سریع خود ادامه خواهد داد.
طبق آمار، تا سال 2028، اندازه بازار راه حل های بانکداری آنلاین نئوبانک ها با نرخ متوسط سالانه از نرخ رشد مرکب سالانه 47.7 درصد افزایش می یابد که ممکن است به ارزش 722.6 میلیارد دلار آمریکا برسد.
پیشبینی میشود که بخش نئوبانکداری در سال 2026 به ارزش 394 میلیون دلار آمریکا درآمد جمع کند که ممکن است رکورد تقریبا نرخ رشد مرکب سالیانه 46.5٪ را طی سالهای 2019-2026 ایجاد کند.

راهکارهای نئو بانک چیست؟
نئو بانکها شرکتهای راهحل نرمافزار فینتک دیجیتال هستند که صرفاً با استفاده از برنامههای مدیریت پول کار میکنند. به عبارت ساده، نئوبانک نوعی بانک دیجیتال بدون شعبه است و راه حلهای نوآورانه پرداخت آنلاین و راهکارهای مدیریت ثروت دیجیتال را ارائه میدهد. نئوبانک یک شرکت مستقل راه حل فینتک دیجیتال است که روندهای پرداخت دیجیتال را بدون هیچ شعبه فیزیکی ارائه میدهد. دادههای تحقیقات بازار Zion نشان میدهد که از سال 2010 در سطح بینالمللی، بیش از 300 نئوبانک راهاندازی شدهاست که طیف گستردهای از راهحلهای کیف پول موبایل و وب را ارائه میکنند. اندازه بازار راهحل نئوبانکهای بین قاره ای 18.604 میلیون دلار آمریکا در سال 2018 برآورد شد.
نئو بانکها در مقابل بانکهای سنتی
در اینجا چند مورد است که بانکهای سنتی باید از نئوبانکها یک راهحل مالی نسل بعدی و شرکتهای راهحل نرمافزار فینتک دیجیتال بیاموزند.اتوماسیون فرآیند بدون دردسر
نرم افزار نئوبانک با تأثیرگذاری بر فناوری و هوش مصنوعی برای ارائه طیف وسیعی از راه حلهای بانکداری آنلاین به مشتریان، سیستم بانکداری سنتی را مختل میکند. نرم افزار نئوبانک با یک فرآیند خودکار جلو و عقب ارائه میشود که نه تنها هزینه عملیاتی بانکها را کاهش میدهد بلکه احتمال خطاهای انسانی را نیز از بین میبرد. بانکهای سنتی از رویکرد بانکداری متقابل پیروی میکنند که شامل بانکهای سنتی (شعبههای بانک و خودپرداز) و همچنین بانکداری دیجیتال با استفاده از نرمافزارهای مختلف پرداخت آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات مختلف به مشتریان است.راهحل انعطاف پذیر پرداختهای بدون تماس با زیرساخت ابری
راهحلهای ابری مبتنی بر هوش مصنوعی هوشمند توسط نئوبانکها استفاده میشوند، شرکتهای نرمافزاری میتوانند به راحتی دادهها را ذخیره و مدیریت کنند، در حالی که این یک چالش برای بانکهای سنتی است. یک زیرساخت انعطافپذیر ایجاد شده است که به کارمندان نئوبانک اجازه میدهد به راحتی به اطلاعات مربوط به حسابهای مشتریان دسترسی داشته باشند. این منجر به ارائه بهترین و مبتکرانه ترین راهحلهای پرداخت برای مشتریان میشود و همچنین کمک به مشتری را افزایش داده و خطر سرقت دادهها را کاهش میدهد.بالا بردن تجربه مشتری
راهکار نئوبانک طیف گستردهای از خدمات روند پرداخت دیجیتال را به مشتریان خردهفروشی و همچنین شرکتهای کوچک تا متوسط ارائه میدهد که شامل جذب مشتری، انتقال پول تلفن همراه محلی و بینالمللی، برنامههای انتقال پول همتا به همتا و امور مالی شخصی میشود. شرکتهای توسعه نرمافزار مالی و نئوبانکها موفق شدهاند به سرعت مشتریان را به سمت راهحلهای مدیریت ثروت دیجیتال خود مجذوب کنند. تا سال 2020، تقریباً بیش از 1.9 میلیارد مشتری در سراسر جهان وجود دارد که به طور فعال از نرم افزارهای پرداخت آنلاین مختلف استفاده میکنند و پیش بینی میشود تا سال 2024 به 2.5 میلیارد نفر برسد.