بانکهای سنتی، بانکها و شعب آنها در سراسر جهان همه نیازهای مالی ما مانند وام، صدور کارتهای اعتباری، کارتهای نقدی، افتتاح یا بستن حسابهای بانکی، بیمه و غیره را برآورده میکنند.
با این حال، شرکتهای فینتک با ارائه نرمافزارهای نئوبانک با راهحلهای مالی نسل بعدی بیسر و صدا ظاهر شدند.
شرکت های فینتک طیف گستردهای از راه حلهای پرداخت بدون تماس را با استفاده از برنامه های مدیریت پول و نرم افزار پرداخت آنلاین برای مشتریان خود ارائه میدهند.
در سال 2021، اندازه بازار جهانی نئوبانکداری بر اساس مشاهده عالی داده های تحقیقاتی 47.39 میلیارد ارزش داشت. راهکار نئوبانک از سال 2022 تا 2030 با CAGR سالانه 53.4 درصد به رشد سریع خود ادامه خواهد داد.
طبق آمار، تا سال 2028، اندازه بازار راه حل های بانکداری آنلاین نئوبانک ها با نرخ متوسط سالانه از نرخ رشد مرکب سالانه 47.7 درصد افزایش می یابد که ممکن است به ارزش 722.6 میلیارد دلار آمریکا برسد.
راهکارهای نئو بانک چیست؟
نئو بانکها شرکتهای راهحل نرمافزار فینتک دیجیتال هستند که صرفاً با استفاده از برنامههای مدیریت پول کار میکنند. به عبارت ساده، نئوبانک نوعی بانک دیجیتال بدون شعبه است و راه حلهای نوآورانه پرداخت آنلاین و راهکارهای مدیریت ثروت دیجیتال را ارائه میدهد.
نئوبانک یک شرکت مستقل راه حل فینتک دیجیتال است که روندهای پرداخت دیجیتال را بدون هیچ شعبه فیزیکی ارائه میدهد. دادههای تحقیقات بازار Zion نشان میدهد که از سال 2010 در سطح بینالمللی، بیش از 300 نئوبانک راهاندازی شدهاست که طیف گستردهای از راهحلهای کیف پول موبایل و وب را ارائه میکنند. اندازه بازار راهحل نئوبانکهای بین قاره ای 18.604 میلیون دلار آمریکا در سال 2018 برآورد شد.
پیشبینی میشود که بخش نئوبانکداری در سال 2026 به ارزش 394 میلیون دلار آمریکا درآمد جمع کند که ممکن است رکورد تقریبا نرخ رشد مرکب سالیانه 46.5٪ را طی سالهای 2019-2026 ایجاد کند.
نئو بانکها در مقابل بانکهای سنتی
در اینجا چند مورد است که بانکهای سنتی باید از نئوبانکها یک راهحل مالی نسل بعدی و شرکتهای راهحل نرمافزار فینتک دیجیتال بیاموزند.
اتوماسیون فرآیند بدون دردسر
نرم افزار نئوبانک با تأثیرگذاری بر فناوری و هوش مصنوعی برای ارائه طیف وسیعی از راه حلهای بانکداری آنلاین به مشتریان، سیستم بانکداری سنتی را مختل میکند. نرم افزار نئوبانک با یک فرآیند خودکار جلو و عقب ارائه میشود که نه تنها هزینه عملیاتی بانکها را کاهش میدهد بلکه احتمال خطاهای انسانی را نیز از بین میبرد. بانکهای سنتی از رویکرد بانکداری متقابل پیروی میکنند که شامل بانکهای سنتی (شعبههای بانک و خودپرداز) و همچنین بانکداری دیجیتال با استفاده از نرمافزارهای مختلف پرداخت آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات مختلف به مشتریان است.
راهحل انعطاف پذیر پرداختهای بدون تماس با زیرساخت ابری
راهحلهای ابری مبتنی بر هوش مصنوعی هوشمند توسط نئوبانکها استفاده میشوند، شرکتهای نرمافزاری میتوانند به راحتی دادهها را ذخیره و مدیریت کنند، در حالی که این یک چالش برای بانکهای سنتی است. یک زیرساخت انعطافپذیر ایجاد شده است که به کارمندان نئوبانک اجازه میدهد به راحتی به اطلاعات مربوط به حسابهای مشتریان دسترسی داشته باشند. این منجر به ارائه بهترین و مبتکرانه ترین راهحلهای پرداخت برای مشتریان میشود و همچنین کمک به مشتری را افزایش داده و خطر سرقت دادهها را کاهش میدهد.
بالا بردن تجربه مشتری
راهکار نئوبانک طیف گستردهای از خدمات روند پرداخت دیجیتال را به مشتریان خردهفروشی و همچنین شرکتهای کوچک تا متوسط ارائه میدهد که شامل جذب مشتری، انتقال پول تلفن همراه محلی و بینالمللی، برنامههای انتقال پول همتا به همتا و امور مالی شخصی میشود. شرکتهای توسعه نرمافزار مالی و نئوبانکها موفق شدهاند به سرعت مشتریان را به سمت راهحلهای مدیریت ثروت دیجیتال خود مجذوب کنند. تا سال 2020، تقریباً بیش از 1.9 میلیارد مشتری در سراسر جهان وجود دارد که به طور فعال از نرم افزارهای پرداخت آنلاین مختلف استفاده میکنند و پیش بینی میشود تا سال 2024 به 2.5 میلیارد نفر برسد.
مزایای نئو بانک برای شرکتها
نئو بانکها کاملا دیجیتال هستند، نرمافزار نئوبانک پنجرهای وسیع را برای راهحلهای بانکداری آنلاین باز میکند که به مشتریان شما مزیت میدهد. در ادامه نکاتی وجود دارد که شما را برای انتقال از بانکداری سنتی به نئوبانکداری جالب میکند.
افتتاح حساب مالی بدون دردسر
نئوبانکها هیچ بانک فیزیکی ندارند و به صورت آنلاین کار میکنند، پس ایجاد یا افتتاح حساب برای مشتریان آسان و سریع می شود. با استفاده از برنامه های مدیریت پرداخت تلفن همراه و انجام مراحل ثبت نام، مشتریان میتوانند به راحتی با استفاده از دستگاه های الکترونیکی هوشمند خود در هر زمان و هر مکان حساب باز کنند.
برنامههای انتقال پول موبایل محلی و بینالمللی همهکاره
یک پلتفرم نئوبانک مزایای متعددی از جمله راه حلهای پرداخت بدون تماس را برای مشتریان فراهم میکند. هنگامی که مشتری در هر نئوبانکی حساب داشته باشد، با استفاده از جزئیات کارت یا جزئیات تراکنش، میتواند به راحتی برای خرید خود پرداخت انجام دهد. انتقال پول محلی و بین المللی یا انتقال پول همتا به همتا با استفاده از راه حلهای نرم افزاری فینتک دیجیتال آسان می شود، حتی اگر مشتری شما در حال سفر به خارج از کشور باشد این انتقال بر اساس نرخ تبدیل پول انجام میشود.
راهکار نئوبانک گزارش گیری هوشمند را ارائه میدهد
مزیت مهم نئوبانکها گزارشدهی هوشمند است که در آن تراکنشهای فوری با استفاده از نرمافزار نئوبانک انجام میشود، علاوه بر این، مشتریان میتوانند جزئیات تراکنش فوری و جزئیات موجودی حساب بهروز دریافت کنند. تمامی تراکنشها به صورت ایمن در نرمافزار پرداخت آنلاین ذخیره شده و مشتری میتوانند جزئیات تراکنش خود را از هر کجا و در هر زمان بررسی کنند.
راه حلهای مالی نسل بعدی راه حلهای مدیریت ثروت دیجیتالی را به مشتریان ارائه میدهد که میتوانند هزینه های خود را پیگیری کنند، پسانداز خود را مدیریت کنند و همچنین میتوانند یک هدف پس انداز سفارشی ایجاد کنند.
جمع بندی
انقلابی در صنعت بانکداری وجود دارد، جایی که مشتریان شروع به پذیرش خدمات بانکداری دیجیتال کردهاند و فرآیند دیجیتالسازی به دلیل همهگیری ویروس کرونا در سطح جهانی تسریع شده است.
افراد بیشتر و بیشتری به سمت خدمات راهحل نرمافزاری دیجیتال فینتک که در صنعت مالی رونق گرفته است، حرکت میکنند. بانکهای سنتی فرآیندهای خسته کنندهای دارد که از ایجاد حساب کاربری گرفته تا ارتقای کارت بانکی تا انجام تراکنشها شروع می شود.
همچنین تراکنشهای مالی تنها زمانی امکانپذیر است که مشتری فقط در ساعات بانکی به بانکهای سنتی مراجعه کند و این امر به فرآیندی خستهکننده تبدیل میشود و وقت و انرژی مشتریان را میگیرد.
از سوی دیگر، نئو بانک هیچ بانک فیزیکی ندارد و به صورت آنلاین فعالیت میکند، بنابراین مشتریان می توانند به راحتی تراکنشهای مالی خود را در هر زمان و مکان مدیریت کنند.
آینده راه حل نئوبانکها روشن است زیرا نئوبانکداری مزایای بسیاری دارد و راه حلهای مالی نسل بعدی مختلفی ارائه میدهد. با نرمافزار نئوبانک مشتریان میتوانند راهحلهای مدیریت ثروت دیجیتالی ساده و سریع مانند پرداختهای فوری، گزارشدهی هوشمند، روشهای انتقال آسان پول و بهترین کمک به مشتری را دریافت کنند.
گردآوری: فریبا بامداد