5 روشی که فینتک کارهای روزمره را دگرگون می‌کند

فینتک در حال بلوغ است و مدیریت مالی نسبت به قبل ساده و قابل دسترس شده است طبق گزارش جهانی فین‌تک ۲۰۲۱، در حالی که بانک‌های سنتی در آینده نزدیک به جایی نمی‌رسند، بیش از 75% پاسخ‌دهندگان همچنان به دنبال حمایت مالی و مشاوره از بانک خود هستند. همانطور که در این گزارش آمده، راه‌حل‌های مبتنی بر فین‌تک که در طول وقایع قوی سیاه در سال 2020 رشد کردند شامل: مبادلات دارایی‌های دیجیتال، پرداخت‌ها، پس‌انداز و سایر خدمات شاهد رشد متوسط سالانه تقریباً 20% بودند. تغییر به سمت دیجیتالی شدن تنها نیروی محرکه نیست. طرفداران تحول دیجیتال مبتنی بر هوش‌مصنوعی، راه‌حل‌های فین‌تک را به دلیل تحویل سریع‌تر، خدمات شخصی‌سازی شده، حل کردن سریع درخواست‌ها و قابل دسترس بودن، انتخاب می‌کنند. این خواسته‌ها برای اولین بار پس از چهار سال متوالی کاهش، باعث بهبود حجم معاملات در سه ماهه آخر سال 2020 شد. انتظار می‌رود این روند، ظهور و توسعه استارت‌آپ‌های فین‌تک را که فقط به دنبال خدمات رسانی به مشتریان هستند، تقویت کند. 5 راه‌حل فین‌تک برای کاهش فشار کاری ظهور راه‌حل‌های فنی، رقابت را در همه صنایع افزایش داده است و خدمات مالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یک یا دو دهه پیش، انجام معامله یا گرفتن وام فرآیندی طولانی و طاقت فرسا بود که در آن بانک‌ها مسئول بودند، نه مشتریان. با این حال، فناوری مالی تمرکز را به سمت کاربری معطوف کرد که آسودگی، راحتی و امنیت او بخشی از اولویت‌های اصلی شده است. با بلوغ فناوری، شاهد شرکت‌های فین تک بیشتری بوده ایم که نه تنها به کاربران عادی بلکه به شرکت‌ها نیز خدمات ارائه می‌دهند. در نتیجه، مدیریت مالی ساده و قابل دسترس شده است که قبلاً نبوده است. در این پژوهش پنج راه‌حل اصلی وجود دارد که زندگی ما را آسان تر می‌کنند:
  1. ابزارهای مدیریت مالی: مدیریت مالی ستون به عنوان ستون موفقیت است. اما، محاسبه دستی دارایی‌ها و بدهی‌ها اغلب زمان و انرژی زیادی را می‌گیرد. ناگفته نماند عامل انسانی می‌تواند باعث دوباره کاری‌ها و یا خطا شود. همه این فرآیندها زمان زیادی را می‌طلبند که می‌توان برای کارهای مهم‌تری صرف کرد، به‌علاوه هیچ نتیجه خوب یا دقیقی تضمین نمی‌شود. وقتی صحبت از شرکت‌ها می‌شود، ممکن است با دفاتر قانونی با مشکل مواجه شوندو عملیات تجاری آنها مختل شود. در اینجاست که فین‌تک وارد عمل شده و همه کارهای سخت را انجام می‌دهد. برنامه‌های کاربردی مدیریت مالی وظیفه ردیابی و تجزیه و تحلیل درآمد و هزینه را بر عهده می‌گیرند. برخی حتی بینش‌های ارزشمندی در مورد بهینه سازی بودجه ارائه می‌دهند. شرکت‌ها اغلب حوزه حسابداری را خودکار می‌کنند تا ورود و تجزیه و تحلیل دستی داده‌ها، شناسایی الگوی تراکنش و طبقه‌بندی هزینه‌ها را به حداقل برسانند. این به افزایش بهره وری کمک می‌کند.
  2. کارت‌های فینتک بانک‌ها هنوز در مورد پذیرش فناوری‌ها و ایجاد انعطاف برای مشتری مردد هستند، اما فین‌تک اینطور نیست. یکی از نوآوری‌های فین‌تک، کارت‌های کاملاً جدیدی هستند که کارت‌های فینتک نام دارند. کارت‌های فین‌تک در تقاطع بانک‌ها و فناوری ایجاد می‌شوند، جایی که اولی مسئول جنبه مالی است، در حالی که دومی برای پیشنهادات، سفارشی‌شده است. این کارت‌ها همان خدمات بانکی را که در بانک‌های سنتی وجود دارد اما با شرایط بهتر ارائه می‌کنند.
  1. پرداخت‌های الکترونیکی
پول نقد مطمئناً به آرامی از بین می‌رود و راه را برای پرداخت‌های الکترونیکی هموار می‌کند، به ویژه پس از همه‌گیری COVID-19 که عادات جدیدی را در مصرف کنندگان شکل داد. طبق تحقیقات ResearchAndMarkets، ارزش تراکنش برای بازار جهانی پرداخت‌های دیجیتال به 5.44 تریلیون دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال 2026 با نرخ رشد مرکب سالانه 11 درصد رشد کند. طبق گزارش PwC، بیش از نیمی از موسسات مالی دارای اپلیکیشن موبایل هستند و 18 درصد در حال توسعه آن هستند. بانک‌ها خدمات بانکداری همراه با پشتیبانی از فین‌تک را برای مشتریان ارائه می‌کنند تا عملیات‌های مختلف را در یک برنامه واحد انجام دهند. چه نماینده یک کسب‌وکار باشید و چه یک کاربر، چنین ابزارهایی به شما کمک می‌کنند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید و در زمان خود صرفه‌جویی زیادی کنید.
  1. وام‌های آنلاین
طبق یافته‌های PwC، وام آنلاین تا کنون غیرواقعی به نظر می‌رسید. از زمانی‌که مشکل تأیید مشتری آنلاین حل شد، جهان طلوع وام‌های الکترونیکی را دید. بانک‌ها و شرکت‌های فین‌تک یک مشارکت سودمند دوجانبه ایجاد کرده‌اند که در آن موسسات مالی برای ارزیابی اعتبار مشتریان به فناوری روی می‌آورند. بانک‌ها می‌توانند پایگاه مشتریان خود را توسط منابع داده‌های جایگزین برای ارزیابی توانایی افراد در بازپرداخت وام‌ها گسترش دهند.
  1. فناوری حوزه بیمه
فناوری‌های بیمه یکی از گرایش‌های فین‌تک است که به دلیل رویکرد مشتری‌محور خود در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت. با اذعان به قدرت شخصی‌سازی، شرکت‌های بیمه بزرگ به اتخاذ فناوری‌های مالی پرداختند و پیشنهادات خود را با تقاضای فعلی بازار تطبیق دادند. به عنوان مثال، یک کسب‌وکار می‌تواند به صورت آنلاین از بیمه استفاده کند تا حداکثر مزایا را به دست آورد. چه چیزهایی فینتک را رو به جلو می‌راند؟ فین‌تک در حال رشد است و همواره طرفداران بیشتری پیدا می‌کند که تا بانک‌های سنتی و شرکت‌های بیمه را ترک کنند. همه اینها به دلیل فناوری‌هایی که به تکامل فینتک کمک می‌کند ممکن شده است. این فناوری‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:
  1. AI: فین تک و هوش‌مصنوعی لازم الاجرا هستند. نرم افزار هوش‌مصنوعی یکی از محرک‌های اصلی است که امکان تشخیص تقلب و تضمین امنیت تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، Alipay (یک سیستم پرداخت توسط Alibaba) برای جلوگیری از خطرات امنیتی متکی به نرم افزار اختصاصی هوش‌مصنوعی است. علاوه بر این، فناوری هوش‌مصنوعی، پشتیبانی مشتری را از طریق ربات‌های چت، جذب مشتریان بر اساس الگوهای رفتاری، تجزیه و تحلیل داده‌ها و بسیاری موارد دیگر را بهبود می‌بخشد.
  2. ML: ماشین لرنینگ، معمولاً در کنار هوش‌مصنوعی، پردازش داده‌ها برای تجزیه و تحلیل پیشرفته یا امنیت، همراهی می‌کند. الگوریتم‌های ML قادر به تجزیه و تحلیل تعداد زیادی نقطه داده در عرض چند ثانیه و شناسایی الگوهای تراکنش غیرعادی هستند که بعداً توسط الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی بررسی می‌شوند
  3. big data: فینتک بر روی انواع مختلفی از داده‌ها، از جمله سوابق تراکنش‌ها و عادات کاربر ایجاد شده است. همانطور که راه‌حل‌های مالی پیشرفته این داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، می‌توانند پیشنهاد منحصر به فردی ارائه دهند که جریان‌های کاربر را هدایت کند. اکنون کسب‌وکارها می‌توانند از قدرت big data استفاده کنند و درباره محصولات، خدمات یا پیشنهادات جدید تصمیم‌گیری کنند.
  4. IoT: اینترنت اشیا به عنوان یک سیستم تبلیغات پیشبردی در نقطه فروش و یک ابزار امنیت سایبری عمل می‌کند که اطلاعات پرداخت را به صورت ایمن پردازش و رمزگذاری می‌کند.
مواردی که مورد بحث قرار گرفت، به عنوان تقویت کننده‌های کلیدی فینتک هستند، در حالیکه می‌تواند محرک‌های دیگری مانند فناوری بلاک چین وجود داشته باشد. با این حال، همه آنها به یک اندازه مهم نیستند. هیچ چیز با قدرت ماشین لرنینگ قابل مقایسه نیست. بینش‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی که از تعاملات غیرانسانی از طریق ربات‌های چت جمع‌آوری شده‌اند، به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پیشنهادات خود را تنظیم کنند و ارتباط بهتری با کاربران برقرار کنند. به همین دلیل است که آینده فینتک به توسعه و پیشرفت در هوش‌مصنوعی و ماشین لرنینگ بستگی دارد. ترکیب این دو فناوری به استارت‌آپ‌ها اجازه می‌دهد تا از داده‌ها نهایت استفاده را ببرند و به استاندارد جدیدی از خدمات مشتری در صنعت مالی برسند.   منبع: www.financemagnates.com نویسنده: نفیسه سادات نبوی

پیام بگذارید

آخرین مطالب