معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا در جهان

معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا ، با پیشرفت فناوری‌ها و قدرت گرفتن انواع استارتاپ‌های مختلف، سرمایه گذاران زیادی جذب این تکنولوژی‌ها شدن. استارتاپ‌ها هم، روز به روز بیشتر به سمت دانش برتر و تکنولوژی‌های پیشرفته، برای استفاده انواع پلتفرم‌ها و نرم افزارها گرایش پیدا می‌کنن. هجوم طوفان استارتاپ‌ها به دنیای کسب وکارها پیشرفت‌های چشمگیری رو در این حوزه‌ها به وجود آورده. تکنولوژی‌های حوزه دیتا به عنوان علم آیندگان شناخته میشه. این علم، ایجاد و پیشرفت کسب وکارها رو آسون می‌کنه. با بررسی‌های جامع و کامل، دیتاهای مفیدی در اختیار کاربران قرار می ده. استارتاپ‌ها در حوزه‌های فراوانی مثل حوزه سلامت، حوزه هوش مصنوعی و.. از تکنولوژی‌های برتر استفاده می‌کنن.  در این مقاله به معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا در دنیا می‌پردازیم معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا  

معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا دردنیا:

 
  • داروهای شخصیInnVentis
این نوع استارتاپ‌ها، در حوزه سلامت و در بدست آوردن تعداد زیادی از داده‌ها روی افراد بیمار و آنالیز این دیتاها با قدرت بالا وOmics  کاربرد دارن. مجموع دیتاهای به دست اومده با الگوریتم‌ها و همچنین یادگیری ماشین، کمک می‌کنه تا متخصصان برای تولیدات دارویی از این بیگ دیتاها استفاده کنن. این اطلاعات ارزشمند و یادگیری ماشینی، در شرکت دارویی اسرائیلی InnVentisبه ایجاد اکوسیستمی جهت تسریع و پیشرفت دارویی، تشخیص بیماری‌هایی مثل التهابات و همچنین آرتریت منجر شده. "معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا"  
  • پلتفرم سلامتQorQoI
استارتاپ سلامت QorQl هندی، با طراحی یه سیستم یکدست و یک پارچه از داده‌های بیماران و اتصال به درمانگران و پزشکان، موجب میشه کیفیت مراقبت‌های پزشکی بالاتر بره و چرخه درمان بیماری بهتر انجام بشه. این استارتاپ سلامت، نمای طولی دیتاهای بهداشتی افراد رو نمایش میده. استارتاپ‌های ایجاد شده در شرکت QirQI، به کمک فناوری مهم دیگه، در کامپیوتر و انواع فناوری‌های تحلیل داده‌ها و همچنین شبکه‌های عصبی قادر هستن محیط‌های نرم افزاری رو ایجاد کنن تا که کیفیت تموم مراقبت‌های بهداشتی و رفتار و تجربه بیمار رو بهبود ببخشن.  
  • آی تی من
طبق پیش‌بینی کارشناسان IDCنمایانگر حجم کلی کلان دیتاهایه که در کل دنیا تولید میشه . IDC میگه، تا سال ۲۰۲۵ حجم کلیه داده های دنیا از ۴۰زتابایت به ۱۷۵ زتا بایت میرسه. مدیریت این بیگ دیتاها، برای سازمان‌ها و کسب وکارها هزینه‌های هنگفتی رو در برداشته. حدود.۱۸۹.۱ میلیارد دلار جهت استفاده موثر از این داده‌ها هزینه شده. باید یادآوری کنیم که قسمت اعظم این هزینه کردها نصیب شرکت‌هایی غول‌آسا، مثل مایکروسافت وTableauمیشه.  
  • دات دیتا Dot Data
دات دیتا، ادعا داره که با ایجاد پلتفرم اتوماسیون دانش داده ها، قادره تموم فرآیند دانش دیتاها رو سرعت ببخشه و سپس اونا رو دموکراتیزه و نهایتاً به مرحله اجرایی در بیاره. ریوهوفوجی ماکی Ryohei Fujmaki مدیر اجرایی دات دیتاست. این شرکت درسن متئو کالیفرنیا مستقره.  
  • همرسپیسHammerspace
این استارتاپ در زمینهDaas  فعالیت داره و کاربردش اینه که امکان دسترسی به داده در آی تی دی هیبریدی و چند ابری رو، به کاربران میده. از مزیت‌های دیگه این استارتاپ اینه که، می‌تونه مجازی سازی و استخراج داده رو از سیستم‌هایی که دارای ابزارهای ذخیره سازی گوناگون هستن، انجام بده. همرسپیس نرم افزاری داره که، یادگیری ماشینی اون مبتنی بر متا دیتاهاست. مدیر اجرای این استارتاپ دیوید فلینDavid Flynn، و در دفتر مرکزی همرسپیس، در لوس آلتوس کالیفرنیاست و در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. این استارتاپ یک استارتاپ حوزه دیتا در دنیا به حساب میاد.  
  • یلوبریک دیتاYellowbrick Data
این پایگاه داده، برای کار در محیط هیبرید ابری و جهت رقابت سیستم انبارهای داده پرهزینه و پیچیده‌تری ایجاد شده. قدرت این سیستم به گونه‌ایه که از ۱۰ ترابایت تا چندین پتابایت داده رو، مورد تجزیه و تحلیل قرار میده. نیل  کارسون Neil Carsonمدیر اجرایی این استارتاپه. شروع فعالیت رسمی این شرکت در ۲۰۱۸ و در پالوآلتو کالیفرنیاست. چند استارتاپ حوزه دیتا ادامه ی معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا  
  •  پروون دی بیProven DB
این شرکت، خدماتش روی پایگاه داده پایه‌ریزی شده و بعد فناوری بلاک چین رو بهش اضافه کردن. استارتاپ پروون دی بی به کمک این موتور پایگاه داده (Mongo DB) تونسته به تموم مشکلات عملکردی و همچنین هزینه بلاک‌چین‌ها فائق بیاد. پروون دی بی درسال ۲٠۱۶تاسیس شد که هم اکنون در استرالیا مستقره. مدیر اجرایی این استارتاپ، وینی اسمیته(Vinny smith)    
  • اوکرا Okera
اوکرا تونسته جهت اشراف و مدیریت دسترسی به دیتاها، امنیت و راهبری‌های نرم افزاری رو طراحی کنه. پلتفرمOkera Active Data Access در کنار حفظ داده‌ها، برای داده‌های ساخت یافته و یا داده‌های غیرساخت‌ یافته، امکان دیدپذیری داده‌ها رو هم تونسته فراهم کنه. مدیر اجرایی این استارتاپ نونگ لیه Nong li. و در سال ۲۰۱۶ بنیانگذاری شده و هم اکنون در سانفرانسیسکو مستقره. استارتاپ حوزه دیتا    
  • استارتاپVip Tela
فعالیت این استارتاپ، به عنوان نرم افزار در فضای ابری صورت می‌گیره. با میزان سرمایه ۵.۱٠۸میلیون دلار. مهم‌ترین هدف بهبود سطح امنیت و بهینه‌سازی مدیریت شبکه‌های رایانه‌ایه. استارتاپ حوزه دیتا  
  • استارت آپ World View
این استارتاپ موفق، با ارسال بالن‌هایی به ارتفاع زیادی ازسطح زمین، تصاویر فوق العاده و بی‌نظیری رو ثبت می‌کنه. یکی از اهداف این شرکت، گردشگری فضایی و ثبت عکس‌های هواییه. این شرکت با سرمایه‌ای به میزان ۲۵.۱۵ میلیون دلار اداره میشه. استارتاپ حوزه دیتا
  • استارتاپ Periscope Data
شرکت‌هایی که دنبال یه مشاور کاربلد، جهت مسائل تجزیه و تحلیل برای مدیران و راهبران انواع کسب وکارها می‌گردن، این استارتاپ راهنمای دیجیتال مالی به شمار میاد چون از بانک‌های بزرگ داده‌ها و اطلاعات برای ایجاد انواع کسب وکارها استفاده می‌کنه. سرمایه گذاری این شرکت ۳۴.۵میلیون دلاره. استارتاپ حوزه دیتا
  • استارتاپ Rubrik
مهم‌ترین کاراین نرم افزار، کمک به شرکت‌های مختلف برای بکارگیری آرشیو و محافظت از اطلاعات و کلیه داده هاست. و در واقع از داده‌های شرکتی حمایت می‌کنه. کاربرد بعدی این سیستم دریافت و مدیریت داده‌ها، هم در سیستم‌های محلی و هم در فضاهای ابریه. سرمایه‌گذاری این نرم‌افزار ۱۱۲ میلیون دلار برآورد شده. معرفی استارتاپ حوزه دیتا دردنیا راه رو برای رشد در عصر جدید هموار می‌کنه. استارتاپ حوزه دیتا
  • استارتاپCecurity
شرکت‌هایی که روی داده‌های خودشون حساسیت نشون میدن، این استارتاپ حوزه دیتا، بهترین مدیریت رو، روی امنیت نرم افزاری داره و خدمات مفید و قابل قبولی روبه مشتریان ارائه می‌کنه. برآورد میزان سرمایه گذاری این نرم افزار ۳۴.۷ میلیون دلاره. استارتاپ حوزه دیتا بخش دیگری از معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا
  • Mist
از جمله خدمات این شرکت، ارائه وای فای هوشمند برای کسب وکارهای هوشمند، خرده فروشی‌ها و هتل‌هاست. سرمایه گذاری ۴۲.۴ میلیون دلار در اختیار این شرکته.  
  • گرب Grab
گرب، یکی دیگه از استارتاپ‌های موفق دنیاست. این نرم افزار، یکی از ده‌ها استارتاپ کشور سنگاپور به حساب میاد که در زمینه‌های تحویل مواد غذایی فعالیت ویژه‌ای داره. ارزش مالی این شرکت ۳.۱۴ میلیارد دلار برآورد شده.  
  • وارن ۹۷
استارتاپ وارن ۹۷، در کشور هند مستقره. ایده این شرکت از ثروتمندترین فرد جهان به نام وارِن بافِت شُدن، بوده که خودش یکی از سرمایه گذاران و سهامداران این شرکت در کشور هند به حساب میاد. ارزش مالی این شرکت ۱۶ میلیارد دلاره و در حوزه پرداخت آنلاین فعالیت داه.  
  • ایربی ان بیAndr BNB
زمینه فعالیت این شرکت با ارزش، در صنعت هتلداریه. این استارتاپ موفق، در دوران کرونا آسیب‌های جدی دید،؛ اما به دلیل قدرتمندبودن همچنان پابرجاست و هنوز در مسیر پیشرفته. ارزش مالی این شرکت ۱۸ میلیارد دلار برآورد شد.  
  • اسپیس ایکسSpacex
یکی از ثروتمندترین‌های جهان، ایلان ماسکه. ایلان ماسک، این استارتاپ رو در کشور آمریکا در سال ۲۰۱۲ تاسیس کرد. این شرکت یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌هایه که در زمینه حمل و نقل فعالیت داره. ارزش این شرکت ۳.۳۳ میلیارد دلار برآورد میشه. درمعرفی چند استارتاپ حوزه دیتا به اطلاعات جالبی درباره ی استارتاپ ها پی می بریم.
معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا
معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا
نتیجه‌گیری درباره معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا بعد از  معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا در دنیا باید به این نکته توجه کنیم که تداوم و ماندگاری این نوع کسب‌وکارهای نوپا، نیازمند مدیریت صحیح منابع مالی و تسریع در تغییر مسیر کسب‌وکار وتکنولوژی است. معرفی چند استارتاپ حوزه دیتا می تونه کمک کنه تا استارتاپ ها را بهتر و بیشتر بشناسیم و الگوی مناسبی برای خود بیابیم.                  

پیام بگذارید

آخرین مطالب