تقابل بازار سنتی مالی و فینتک

بازار سنتی مالی و فینتک  و تقابل این دو بسیار مهم و حائز اهمیت است.امور مالی حوزه‌ای است که برای رشد اقتصادی بسیار مهم است. اما اکثر خدمات مالی نسبتا گران هستند و نوآوری‌های زیادی در بخش مالی وجود ندارد که عملاً با مزایای حیاتی به مشتریان ارائه شود. این بدان معنا نیست که امور مالی فاقد نوآوری است، اما نوآوری‌های موجود اثربخشی کلی حوزه را چندان بهبود نبخشیده است.
تقابل بازار سنتی مالی و فینتک
بررسی تقابل بازار سنتی مالی و فینتک
هزینه بالا، سرعت پایین، مقررات سختگیرانه و دشواری رویه‌های صنعت مالی را می‌‌توان به عنوان دلایل اصلی ظهور فینتک برجسته کرد. مانند بسیاری از صنایع دیگر، شرکت‌های فینتک نوآوری‌های مخرب را برای خدمات خاصی آغاز می‌‌کنند. مزایای پیشگام بودن مانند داشتن پایگاه مشتری، قابلیت پیش‌بینی تحولات صنعت و  داشتن دانش در مقررات موجود نتیجه این حرکت است.

تقابل بازار سنتی مالی و فینتک

استارتاپ‌های فینتک از همان ابتدا فرصت ایجاد سیستم‌های مناسب را دارند، اما در مقابل، بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی که چندین ادغام متوالی را پشت سر گذاشته‌اند، به لایه‌هایی از فناوری‌های قدیمی محدود شده‌اند. استارتاپ‌های فینتک اغلب فرهنگ طراحی عملیاتی را ارائه می‌کنند که بیشتر شرکت‌ها و استارتاپ‌ها آن را ندارند. در صنعت مالی، اکثر استارتاپ‌ها به اهرم مالی وابسته هستند. این اهرم مالی تا حدی ویژگی مثبت و تا حدی باگ است. ویژگی مثبت زمانی است که برای ارائه مشوق‌ها مورد نیاز باشد، و به‌عنوان یک اشکال یا باگ زمانی در نظر گرفته می‌شود که  طراحی ضعیف داشته‌باشد یا به یک ویژگی قدیمی مرتبط باشد که بتوان آن را با فناوری بهبودیافته جایگزین کرد. تمایز دادن ویژگی اهرمی با باگ کار آسانی نیست. اما ابتکارات فینتک به طور کلی نشان می‌دهد که چگونه فناوری می‌تواند راه‌حل‌هایی با اهرم پایین ارائه دهد. همچنین با حقوق صاحبان سهام بیشتری نسبت به شرکت‌های موجود تامین مالی شود.

توسعه فینتک

توسعه فینتک به دلیل جهانی شدن بوده و این فرصت را برای چندین شرکت کوچک فراهم کرد تا خدمات مالی را بدون کمک بانک‌ها گسترش دهند. با ترکیب امور مالی و فناوری اطلاعات، آن‌ها می‌‌توانند اجرای سریع فرآیندهای بانکی معمولی را به عموم ارائه دهند. پیشرفت‌ها و نوآوری‌های فناوری می‌توانند انقلابی را در امور مالی ایجاد کنند، زیرا آن را قادر می‌سازد فراگیرتر، برابری‌خواهانه و غیرمتمرکز باشد. اما اتخاذ چنین نوآوری به معنای داشتن تعادل نظارتی مناسب نیز می‌باشد. دولت‌ها باید شرکت‌های فینتک را قادر سازند تا با به کارگیری یک رویکرد نظارتی نسبتاً ملایم‌تر در مراحل اولیه، خدمات و محصولات جدیدی را پیشگام کرده که نیازهای بازار را برآورده کند. تقابل بازار سنتی مالی و فینتک  

 فینتک و سایر تکنولوژی ها

فینتک اکنون به سرعت در حال ادغام با اینترنت اشیا است تا تغییرات قابل‌توجهی در شیوه‌های تجاری فعلی ایجاد کند. مهندسان مالی داده‌ها را از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، تلفن‌های همراه و غیره جمع آوری کرده تا صنایع جدیدی را ایجاد کنند. در مدت زمانی که تحلیلگران فقط فرصت می‌کنند نگاهی به صورت‌های مالی بیندازند، فناوری‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند تفسیرها و نتایج با کیفیت بالا را تولید کنند. احساس فعلی عموم مردم در مورد یک سهام را می‌‌توان در عرض چند ثانیه توسط شرکت‌های تحلیل احساسات درک کرد. ادغام فینتک با اینترنت اشیا و هوش‌مصنوعی در حال حاضر وجود بانک‌ها را به چالش می‌کشد. علوم داده در

نقش علوم داده در تقابل بازار سنتی مالی و فینتک

خطرات اشتباه در پیشرفت تغییرات تکنولوژیکی بسیار کمتر از خطر عدم حرکت با تغییر است. داده‌ها دیگر بی اهمیت نیستند، بلکه اکنون به عنوان "ارز جدید" شناخته شده و قلب هر سازمانی را تشکیل می‌دهند. داده‌ها از طریق کسب‌وکارها جریان ندارند، بلکه کسب‌وکارهای جدید از داده‌ها سرچشمه می‌‌گیرند. شرکت‌ها باید با داده‌ها آشنا شوند، زیرا سریع‌تر و زودتر از آنچه انتظار داریم رایج می‌شوند.

خدمات جدید در فینتک

«فینتک» و «اینترنت اشیا» امروزه به‌عنوان عوامل اصلی فناوری جدید به رسمیت شناخته شده‌ و منجر به شکل‌گیری محصولات و خدمات جدید و بهبود یافته شده و نسخه‌های راحت‌تر و ارزان‌تر سیستم‌های مالی کنونی را ممکن می‌سازند. حتی کسانی که به این رشته ارتباط ندارند نیز از نزدیک روندهای این صنعت را رصد می‌‌کنند. خدماتی مانند GMS (سرویس جابجایی جهانی)، امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده‌است. صرفاً افزایش کارایی محصولات و خدمات موجود کمکی نخواهد کرد، بلکه نحوه ارائه خدمات باید تغییر کند و جامعه بهتری را با مشکلات حل شده به ارمغان آورد. این همان کاری است که فینتک با همکاری اینترنت اشیا و هوش‌مصنوعی انجام می‌دهد. این اتفاق بستری را برای ارائه جامعه با روش‌های پایدار برای حمایت از این علل ارائه می‌‌دهد. فناوری مالی قطعا راه درازی را برای غلبه بر بسیاری از موانع پیموده است، اما هنوز با چالش‌هایی روبرو است. با این حال، به رشد خود ادامه می‌دهد، حتی اگر رویدادهای کلان و اتفاقات سنگین و خاص مانند نگرانی‌های امنیتی، نقض داده‌ها و مواردی از این دست نیاز به سرعت ثابت و یکنواختی از نوآوری داشته‌باشند.  

پیام بگذارید

آخرین مطالب