شروع کن، سرمایه و پول و مشتری خودشان میآیند
نکتهی اصلی در مورد کسبوکار این است که این شمایید که باید همهچیز را بسازید، محصول خیلی خوبی تولید کنید که مردم را واقعا شگفتزده کند، کمپین بازاریابیای ایجاد کنید که با قلب و ذهن مخاطب ارتباط برقرار کند، عملکردتان را بهازای دریافت هر بازخورد منفی بهبود دهید و سپس بعد از یک دورهی چند ساله، مشتریان به سراغتان خواهند آمد.
اولین ایدهی شما بهترین ایده است
هنگام شروع اولین کسبوکار، بدترین اشتباهی که ممکن است از شما سر بزند این است که باقی عمر خود را کاملا به ایدهی موردنظر وابسته بمانید. سالهای ابتدایی در هر کسبوکار، سالهای آزمون و خطاست و منطقی نیست که ایدههایی را که در این سالها به ذهنتان میرسد، بهعنوان بهترینها جدا کنید. برخی افراد بعد از دو یا سه ایدهی مختلف برای کسبوکار، واقعا به نقطهای میرسند که جریان نقدینگی و مشتریان به حالت ثبات در میآید.
ایده باید بینقص باشد
همهی ما به زمان، اطلاعات یا منابع بیشتری نیاز داریم، با این حال باید قبول کنیم در واقعیت، هیچ دستاوردی کامل نیست و زیبایی را باید در همین نقصها نیز پیدا کنیم.
آنهایی که پیش از آنکه حرکت کنند، منتظرند تا همهچیز عالی و بینقص شود، هرگز مهیای گام اول نخواهند شد، بنابراین، پیش از آغاز، منتظر کمال نباشید، در عوض فقط شروع کنید.