نویسنده : تیم تضمین اپ
پیش از هر چیز به تعریف بازاریابی محتوا میپردازیم.
جو پولیتزی (بنیانگذار CMI یا همان مؤسسه بازاریابی محتوا) در این باره میگوید: «بازاریابی محتوا فرایندی در کسبوکار است که به تولید محتوای گیرا و مجابکننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدامهای سودآور در مشتریان میپردازد.»
بنابراین به زبان ساده، بازاریابی محتوا به این معنی است که با تولید محتوای مناسب و جذاب به جذب مخاطبان خود بپردازید.
تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت و متن است که به صورت هدفمند و برنامهریزیشده، میتواند باعث رشد پیج و کسبوکار شما شود.
در نوشتن محتوا به نکات زیر توجه کنید:
- تولید محتوای خوب: محتوای خوب حاوی مطالب ارزشمند و کلمات کلیدی است.
- دریافت لینک: هنگامی که وبسایتهای دیگر به سایت شما لینک میدهند در رتبه بندی گوگل بسیار مؤثر است.
- به روزرسانی: مطالب خود را دائما به روز رسانی کنید.
-
برنامهریزی:
برای بازاریابی محتوا در اینستاگرام یکی از حرفهایترین کارهایی که میتوانید انجام دهید، برنامهریزی است. از ایدههای محتوا فهرست تهیه کنید تا به کمک آن، موضوعاتی را برای تولید و انتشار پست انتخاب کنید. به یاد داشته باشید موضوعاتی که اطلاعات مفید به مخاطبان اضافه نکند برایشان جذاب نخواهد بود.
-
تصاویر:
تصاویر یا کاور ویدیویی که برای پستهای خود انتخاب میکنید بسیار اهمیت دارد. در انتخاب آن بسیار دقت کنید. چرا که اولین چیزی که مخاطب میبیند عکس پست شما است که باید او را جذب کند تا ادامه راه را نیز با شما بیاید. -
هشتگ:
در انتهای کپشن خود، حتما از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. این هشتگها باعث میشود کاربران راحتتر شما را پیدا کنند و محتوایتان بازدید بیشتری داشته باشد. -
پرسشهای مرتبط با فضای اکانت:
از پرسش و پاسخهای اینستاگرامی استفاده کنید تا مخاطب نیز در این روند درگیر شود و به آن جواب بدهد. اگر سوالی مطرح میکنید، منطقی است که در انتها پاسخ خودتان را نیز مطرح کنید.این فعالیتها میتواند سهم مهمی در موفقیت اکانت شما داشته باشد. در واقع وقتی که با مخاطب تعامل برقرار میکنید، شانس اینکه پیج شما به دیگران معرفی شود افزایش مییابد.